didactisch kader
Het didactisch kader is ontwikkeld door de pioniersgroep onderzoeksvaardigheden van Were Di. Deze is afgeleid van het bestaande kader van GLOBE en omgeschreven naar de leerlijnen wetenschapsoriëntatie en expansio van Were Di.
De toepassing van dit didactisch kader is echter breder. Elk vak dat onderzoek doet maakt gebruik van dit didactisch kader met bijbehorende onderzoekstaal. De leerling ervaart samenhang en eenzelfde jargon tijdens het doen van onderzoek.
Stap | Omschrijving |
---|---|
Stap 1 | Ga je oriënteren |
Stap 2 | Een onderzoeksvraag/probleemstelling opstellen |
Stap 3 | Stel je theoretisch kader op |
Stap 4 | Ontwikkel je methode |
Stap 5 | Resultaten |
Stap 6 | Formuleer en bespreek je conclusies |
Stap 7 | Discussie |
Stap 8 | Rapportage/presentatie |
Maak jouw eigen website met JouwWeb